Smanjena funkcija štitne žlezde

Hipotireoidizam predstavlja smanjenje funkcije štitne žlezde, kada se luči manje hormona nego što je potrebno da se održava normalan telesni metabolizam. Čest uzrok smanjene funkcije štitne žlezde je tiroiditis – zapaljenski proces štitne žlezde, a najčešći ovakav poremećaj je Hashimotovo oboljenje. Kod ovog oboljenja imuni sistem osobe napada ćelije štitne žlezde i uništava ih. Hipofiza, da bi uticala na štitnu žlezdu da stvara više tiroidnih hormona, luči više TSH, a povećanje rada dovodi do uvećanja štitne žlezde. Do hipotiroidizma, ređe, može doći i ako se ne unosi dovoljna količina joda ishranom.

Simptomi smanjene funkcije štitne žlezde razvijaju se sporo, a najčešći su slabost i umor, dobijanje na telesnoj masi, smanjenje apetita, promene menstrualnog ciklusa, gubitak seksualne želje, osećaj hladnoće, zatvor, bol u mišićima, naduvenost kapaka, lomljivost noktiju, opadanje kose.

Da bi ustanovio da li je smanjena funkcija štitne žlezde, endokrinolog traži određene laboratorijske pretrage, povremeno i ultrazvuk štitne žlezde.

U slučajevima kod kojih je potrebna terapija, daju se tiroidni hormoni. Doza lekova polako se povećava dok se ne dostignu normalne vrednosti u krvi, nakon čega su potrebne redovne kontrole radi praćenja stanja.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: