Početna » Interna medicina » Endokrinologija » Štitna žlezda

Štitna žlezda

Štitna žlezda se nalazi u podnožju vrata, ispred dušnika. U njoj nastaju dva hormona – tiroksin (T4) i trijodtironin (T3). Ovi hormoni kontrolišu metabolizam organizma – način na koji organizam radi. Kada štitna žlezda radi kako treba, metabolizam dobro funkcioniše. Lučenje hormona štitne žlezde kontroliše hipofiza, koja se nalazi u mozgu, i to preko hormona koji se u njoj luči – tiroid-stimulišućeg hormona (TSH).

Poremećaj funkcije štitne žlezde dijagnostikuje se određenim anamnestičkim podacima, testovima i pregledima. Sam pregled se radi tokom gutanja – lekar pregleda štitnu žlezdu dok gutate, što olakšava pregled njene veličine i strukture.

Proverava se i izgled i stanje kože, očiju i beleži telesna masa, a često se radi i ultrazvučni pregled štitne žlezde, tokom koga se, ako se uoče čvorovi, može uraditi i njihova punkcija.

Poremećaj rada štitne žlezde može ići u pravcu njene smanjene funkcije, povećane funkcije ili postojanja autoimunog oboljenja, Hashimoto tireoiditisa.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: