Analna fistula

Izraz „fistula“ karakteriše tanak kanal koji se razvija u toku zapaljenja i infekcije. Može ali ne mora biti povezan sa postojanjem gnojne nakupine (apscesa) i češće se javlja kod nekih oboljenja, npr. Kronove bolesti. Kanal obično povezuje kraj debelog creva – rektum, sa kožom oko čmara (anusa), ali može da se javi i između rektuma ili debelog creva i bešike i vagine, nakon povreda tokom porođaja, divertikuloze ili kod pacijenata sa Kronovom bolešću.

Fistule mogu biti inficirane i mogu imati iscedak, i često se javljaju zajedno sa nakupinama gnoja. Dijagnoza se postavlja nakon kliničkog pregleda i anoskopije ili kolonoskopije, fistulografije, te fistulografije magnetnom rezonancom. Terapija zavisi od uzroka, i ako uzrok nije Kronova bolest, daju se antibiotici i nakon toga sledi hirurško zatvaranje.

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Gastroezofagealni refluks

Zašto nastaje refluks? Kako mogu promene načina života da smanje tegobe kod refluksa?

Zatvor

Koji su faktori rizika za razvoj zatvora? Kako se hraniti da se smanji rizik? Šta je prevencija?