Analni svrab

Koji su simptomi?

Svrab anusa je često stanje i može biti vrlo neprijatno. Predstavlja svrab koji se javlja oko čmara i može biti vrlo uporan i neprijatan, te, ukoliko se nekontrolisano češe ta regija, dovesti do stvaranja rana i nadovezivanja bakterijske infekcije. Može biti praćen crvenilom i osetljivošću analnog regiona, te bolom pri stolici.

Šta su uzroci?

Uzroci mogu biti različiti, od dijareje ili nevojnog odilaženja stolice, preko infekcije, do alergijske reakcije na neki sapun ili maramice kojima se vrši toaleta nakon stolice. Infekcije koje mogu biti uzrok obuhvataju parazite, seksualno prenosive infekcije ili gljivične infekcije, a može biti i nadovezana infekcija zbog čestog češanja. Nekad svrab može biti uzrok odredjenog stanja kože, poput psorijaze ili kontaktnog dermatitisa. Stanja koja mogu biti povezana sa analnim svrabom su šećerna bolest, oboljenja štitne žlezde, hemoroidi i analni tumori.

Koje analize su neophodne za postavljanje dijagnoze?

Dijagnoza se postavlja na osnovu anamneze i simptoma, kao i digitalnog pregleda lekara. U zavisnosti od toga na koji se uzrok sumnja, moguće je uraditi različite testove, od briseva, preko analiza na gliste, do koprokulture i analiza krvi. U nekim slučajevima se uključuje i dermatolog, a u odredjenom broju slučajeva se uzrok ne otkrije.

Kako se leči?

Terapija se odredjuje nakon definisanja uzroka.

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Zatvor

Koji su faktori rizika za razvoj zatvora? Kako se hraniti da se smanji rizik? Šta je prevencija?