Cista i apsces Bartolinijeve žlezde

Šta je Bartolinijeva žlezda?

Bartolinijeve žlezde su žlezde koje se nalaze sa obe strane ulaza u vaginu i luče sekret koji se izliva u vaginu.

Simptomi

Bartolinijeve žlezde luče sekret u vaginu kroz svoje otvore, koji se nekada mogu zatvoriti, te sekret ostaje u žlezdi – nakupljajući se stvara se cista, a ako se sadržaj inficira, može nastati apsces. Ako otok nije bolan i ne smeta, ne mora se lečiti, ali ako je bolan, smeta pri sedenju ili stajanju, odnos postane bolan ili dođe do temperature, potrebna je terapija. Cista ili apsces se obično jave sa jedne strane i mogu se ponavljati, bez obzira na lečenje.

Lečenje

Vrlo često nije potrebna terapija – ako nema simptoma i cista je bezbolna. Za početak, može se pokušati sa sedenjem u toploj vodi, nekoliko puta dnevno, tri ili četiri dana – na taj način cista može spontano prsnuti i sadržaj se izliti. Ukoliko to ne pomogne ili je promena bolna i povećava se, treba se obratiti ginekologu, koji će je otvoriti i sadržaj će se drenirati, a potrebna je i antibiotska terapija. Nakon toga se može staviti unutar ciste mala štrajfna, da drži otvor otvorenim, ili, ako se ponavlja infekcija, može se razmotriti stavljanje određenih supstanci unutar ciste, da bi se sasušila i odvojila opna. U nekim slučajevima može se uraditi tzv „marsupijelizacija“ – cista se otvori i sa svake strane zašiju da se ivice drže što duže otvorenom. Ukoliko ništa od navedenog ne pomogne, a infekcije se ponavljaju, moguće je ukloniti cistu hirurškim putem.

Rana menopauza

Šta se smatra ranom menopauzom? Šta su uzroci? Koja je terapija?

Smanjeni libido

Šta je libido? Šta su uzroci pada libida? Kako rešiti ovaj problem?