Da li postoji mogućnost prenošenja polno prenosivih bolesti pored upotrebe prezervativa?

Seksualno prenosive bolesti su u svakom slučaju veoma česte i prouzrokuju značajne tegobe za pacijente. Među najčešćim seksualno prenosivim bolestima su genitalne bradavice, hlamidija, kao i infekcija mikoplazmom i ureaplazmom, ređe se javljaju virusne infekcije kao što su HIV i hepatitis. Kada razmatramo upotrebu kondoma, na prvom mestu treba reći da pravilna upotreba kondoma može značajno smanjiti verovatnoću za prenošenje seksualno prenosivih bolesti ali je na žalost ne može eliminisati. Da bi bili delotvorni moraju se koristiti stalno, jer je za prenošenje ovih bolesti dovoljno jedno izlaganje. Za prenošenje pojedinih sekusalno prenostivih bolesti kao što su humani virus imunodeficijencije (HIV) i virusne forme hepatitisa neophodno je da inficirani sekret dođe u kontakt sa sluzokožama, dok se neke druge vrste bolesti mogu preneti i iz inficiranog sekreta na kožu (humani papiloma virus – uzročnik genitalnih bradavica). Kako kondom predstavlja barijeru koji ove bolesti ne mogu da probiju (naravno, ukoliko nije probušen ili se koristi nepravilno) značajno manja verovatnoća je da osobe koje koriste kondom dobiju neku od bolesti koje zahtevaju kontakt sa sluzokožom, dok se prenošenje na kožu dešava relativno često. Ispravna upotreba kondoma takođe sprečava prenošenje Hlamidije, Trihomonasa i Gonoree.

Kondilomi

Šta su kondilomi? Šta ih uzrokuje i kako se prenose? Kako se uklanjaju?

Urinarne infekcije

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?