Da li postoji prevencija od bolesti prostate pored preventivnog pregleda?

Bolesti prostate su veoma česte i iritantne, teško se leče i a pojedine se veoma često ponovo javalju kod istog pacijenta. Oboljenje koje se najčešće i najranije javlja je svakako zapaljenje prostate tj. prostatitis. Ova veoma česta bolest javlja se u mlađoj životnoj dobi nakon prenošenja nekog od seksualno prenosivih mikroorganizama ili nakon poremećaja imunog sistema nakon stresnih situacija kada bakterije iz debelog creva dolaze u prostatu.

Tokom života, bakterije neminovno dolaze do prostate iz debelog creva i uzrokuju zapaljenje prostate. Uvećana prostata je oboljenje starije životne dobi, postoje različite teorije o njenom nastanku ali se prvestveno smatra da je uzrokovana genetskim razlozim. Treće oboljenje koje je veoma često u starijoj životnoj dobi je karcionm prostate koji nastaje jednim delom kao posledica genetike, takođe je ustanovljena slaba povezanost između zapaljenja prostate i nastanka karcinoma prostate.

Kada govorimo o bolestima prostate, nažalost, ne postoje specifični saveti koji bi mogli uticati na pojavu ovih oboljenja. Do sada su različite studije pokušale da menjanjem pojedinih navika ili ishrane smanje učestalost pojedinih bolesti prostate, ali bez uspeha. Ono što se definitivno preporučuje je umeren životni stil, upotreba prezervativa prilikom odosa, neizlaganje hladnoći.

Kondilomi

Šta su kondilomi? Šta ih uzrokuje i kako se prenose? Kako se uklanjaju?

Urinarne infekcije

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?