Folikulitis

Folikulitis je često kožno oboljenje – zapaljenje folikula dlake. Najčešći uzrok je bakterijska ili gljivična infekcija, a najčešći uzročnik Staphylococcus aureus. Na početku  se mogu javiti kao male, pojedinačne bubuljice pri samom korenu dlake da bi se kasnije proširili na celu površinu formirajući krustozni osip, praćen svrabom.

Simptomi mogu da se manifestuju i nakupinama malih, crvenih ili belih bubuljica oko samog korena dlake, gnojne bubuljice koje se same dreniraju i nastaju kraste, crvena, te svrab i bol.

Faktori rizika za nastanak su brijanje i povrede za vreme brijanja, toplota i znojenje, korišćenje sintetskih materijala, određenih lekova, gojaznost, prethodna kožna oboljenja (akne i dermatitis) i povrede kože.

Lečenje zavisi od tipa folikulitisa. Dobro odabrana terapija dovodi do poboljšanja, ali se infekcija može vratiti. Od lekova se mogu koristiti antibiotici, antimikotična terapija te terapija steroidima.

Mladeži

Šta je mladež? Kako prepoznati izmenjeni izgled mladeža? Koja je prevencija malignih tumora kože?

Akne

Kako nastaju akne? Da li se mogu lečiti? Koliko traje lečenje?

Kožne bradavice

Koje vrste virusnih bradavica postoje? Kako izgledaju? Kako se uklanjanju?