Hašimoto tiroiditis

Šta je Hašimoto tiroiditis?

Hašimoto tiroiditis je stanje u kome imuni sistem organizma napada štitastu žlezdu, koja proizvodi hormone važne za funkcionisanje organizma. Posledica je zapaljenje štitastne žlezde (hronični limfocitni tiroiditis) koji može dovesti do smanjenja funkcije štitastne žlezde. Najčešće se javlja kod žena srednje životne dobi, ali se može javiti i u drugim životnim dobima, kao i kod muškaraca i dece.

Koji su simptomi Hašimoto tiroiditisa?

Na početku uglavnom nema simptoma, ali kako bolest napreduje, simptomi mogu obuhvatati umor, osećaj stalne hladnoće, zatvor, suvoću kože, naduvenost lica, dobijanje na težini, bolove u mišićima, posebno u ramenima i kukovima, otoke malih zglobova, produžene i obilne menstruacije, depresiju.

Koje analize su neophodne da bi se postavila dijagnoza?

U cilju postavljanja dijagnoze potrebne su laboratorijske analize, nekada i ultrazvučni pregled štitastne žlezde, nakon čega endokrinolog odlučuje da li je potrebna terapija.

Šta je rešenje?

Hašimoto tiroiditis se leči sintetskim tiroidnim hormon levotiroksinom. Lečenje počinje odmah pošto se postavi dijagnoza, čak i ako je u tom trenutku tiroidna funkcija normalna. Doza tiroksina se određuje prema koncentraciji TSH, pri čemu se izbegav pojava letentnog hipertiroidizma.

ZAKAŽI PREGLED

Čvor štitaste žlezde

Šta je čvor štitne žlezde i kako nastaje? Koje vrste postoje? Koji su siptomi? Kako se ispituje čvor?

Ultrazvuk abdomena

Strukturu kojih organa gledamo ultrazvukom abdomena? Koje su indikacije za pregled?

Ultrazvuk dojki

Kada se radi pregled dojki? Koje su indikacije za ultrazvučni pregled?