Hašimoto tiroiditis

Hašimoto tiroiditis je stanje u kome imuni sistem organizma napada štitnu žlezdu (link), koja proizvodi hormone važne za funkcionisanje organizma.

Posledica je zapaljenje štitne žlezde (hronični limfocitni tiroiditis) koji može dovesti do smanjenja funkcije štitne žlezde. Najčešće se javlja kod žena srednje životne dobi, ali se može javiti i u drugim životnim dobima, kao i kod muškaraca i dece.

Na početku uglavnom nema simptoma, ali kako bolest napreduje, simptomi mogu obuhvatati umor, osećaj stalne hladnoće, zatvor, suvoću kože, naduvenost lica, dobijanje na težini, bolove u mišićima, posebno u ramenima i kukovima, otoke malih zglobiva, produžene i obilne menstruacije, depresiju.

U cilju postavljanja dijagnoze potrebne su laboratorijske analize, nekada i ultrazvučni pregled štitne žlezde, nakon čega endokrinolog odlučuje da li je potrebna terapija.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: