Hemangiom

Šta je hemangiom?

Hemangiom predstavlja benignu vaskularnu leziju koja može biti raznolikog izgleda, od ploča do čvorova. Najčešće su crvene, ljubičaste ili mrke boje. U detinjstvu mogu nastati od rodjenja ili se javljaj tokom prvih nekoliko nedelja života a mogu se javiti i kasnije tokom života odrasle osobe u različitim kliničkim oblicima. Predstavlja skup krvnih sudova, a uzrok ove pojave nije poznat. Može se javiti bilo gde na telu, ali se najčešće javlja na licu, poglavini, grudnom košu ili ledjima. U detinjstvu tokom prve godine života hemangiom može da raste i postaje deblji, izdiže se iznad kože. Posle izvesnog vremena prestaje da raste, i uglavnom se značajno smanji ili nestane do 10. godine, ostavljajući samo trag.

Izaziva li komplikacije?

Nekada može da dodje do krvarenja ili infekcije, a druge komplikacije zavise od mesta gde se nalazi hemangiom.

Kakva terapija se preporučuje?

Terapija u detinjstvu obično nije potrebna, sem ako se hemangiom ne nalazi na mestu koje ugrožava disanje, vid, sluh ili neku drugu funkciju. Kod odraslih najčešće predstavlja estetski problem koji se uspešno uklanja hirurški, radiotalasima i/ili Nd:Yag laserom u zavisnosti od veličine, lokalizacije lezije.

Mladeži

Šta je mladež? Kako prepoznati izmenjeni izgled mladeža? Koja je prevencija malignih tumora kože?

Skleroderma

Šta je skleroderma? Koji su uzroci, a kako se leči?

Vitiligo

Šta je vitiligo? Koji su simptomi? Koji su uzroci? Preporučuje li se terapija?

Lihen sklerozus

Šta je lihen sklerozus? Koji su simptomi? Kako se leči?