Intimni odnosi u menopauzi

Intimni odnosi u menopauzi mogu biti neprijatni zbog pada nivoa hormona estrogena, a može doći i do pada želje za odnosima. Kao posledica toga mogu se javiti problemi u vezi i međusobno udaljavanja partnera. Ima, međutim, mnogo stvari koje se mogu učiniti da bi se ove tegobe smanjile i vratilo uživanje u intimnim odnosima.

Ukoliko dođe do suvoće vagine, što je vrlo čest problem u menopauzi, i do neprijatnog i bolnog odnosa, čak i oskudnog krvarenja (zbog ranjivog zida vagine), treba izbegavati pranje običnim sapunom i prati se samo mlakom vodom ili posebnim rastvorima za intimnu negu. Pre odnosa treba naneti lubrikant, čime će se smanjiti suvoća vagine i olakšati odnos, a istovremeno povećati uživanje.

Ukoliko ova rešenja ne pomognu, treba se obratiti lekaru i razmotriti mogućnost hormonske supstitucione terapije, koja može biti u vidu tableta, flastera, prstenova, ali, ako to ne želite, može se i samo stavljati lokalno, kao vaginalna krema, što će povećati prirodno lučenje.

Želja sa intimnim odnosima se smanjuje tokom godina, a može se pogoršati i stanjima koja se češće javljaju u menopauzi – depresijom, simptomima menopauze ili stresom. Kod takvih problema potrebno je razgovarati sa lekarom – moguće je, nakon razgovora sa psihologom ili psihoterapeutom razmotriti mogućnost antidepresiva, čime se poboljšava opšte psihološko stanje, samim tim i energija i volja.

Redovne fizičke aktivnosti umereneog intenziteta doprineće da se smanji osećaj umora, poveća nivo energije i smanji rizik od depresije.

Prolaps materice

Šta je prolaps materice? Koji su simptomi? Kakva terapija se preporučuje?

Vaginitis

Šta je vaginitis? Koje sve vrste postoje shodno uzočnicima? Kako se leči?

Molarna trudnoća

Šta je molarna trudnoća? Koji su znaci i simptomi molarne trudnoće?

Karcinom endometrijuma

Šta je karcinom endomemtrijuma? Koji su simptomi? Kako se postavlja dijagnoza?

Lihen sklerozus

Šta je lihen sklerozus? Koji su simptomi? Kako se leči?