Kako prepoznati gljivičnu vaginalnu infekciju

Šta su simptomi vaginalne gljivične infekcije?

Najčešći simptomi su svrab, pečenje, osetljivost sluzokože, bol tokom odnosa i/ili mokrenja i gust, beličast sekret.

Šta uzrokuje gljivične infekcije vagine?

Najčešći uzročnik je Candida albicans. Ona je obično i inače prisutna u vagini, usnoj duplji, crevima i nekada i na koži, ali u nekim slučajevima se suviše razmnoži  i nadvlada ostatak normalne flore.

Da li se gljivična infekcija vagine može preneti polnim putem?

Kandidijaza se ne smatra vaginalno prenosivom bolešću, ali postoji mala šansa da i muškarac razvije simptome – svrab i ospi na penisu.

Da li kandidijazu treba sam lečiti?

Ako se primete simptomi, potražite savet lekara. Pre započinjanja terapije uzročnika simptoma treba utvrditi uzimanjem brisa, posebno ako ste trudni, nikada ranije niste imali gljivičnu infekciju ili ih imate često.

Da li treba ispirati vaginu?

Vaginu treba ispirati što manje, ili to sasvim izbegavati. Ispiranje narušava aciditet vagine i ravnotežu mikroorganizama koji žive u njoj

Kako smanjiti rizik od vaginalne infekcije gljivicama?

Rizik se može smanjiti nošenjem pamučnog donjeg veša, izbegavanjem ispiranja vagine, čestim izmenama uložaka i tampona, izbegavanjem sedenja u toploj vodi, čestim promenama mokrog kupaćeg kostima, izbegavanjem nošenja uzanog veša i pantalona.

Da li neki lekovi povećavaju rizik od vaginalne kandidijaze?

Oralni kontraceptivi, neki antibiotici i steroidi mogu da izmene acidobazni status vagine i omoguće  brži razvoj gljivica.

Da li se rizik od gljivične infekcije smanjuje u menopauzi?

Ne, u menopauzi dolazi do hormonalnih promena koje mogu da deluju na ravnotežu izmedju gljivica i drugih organizama i dovesti do dominacije kandide.

Šta je „rekurentna“ vaginalna infekcija gljivicama?

„Rekurentna“ gljivična infekcija vagine definiše se  kao četiri i više infekcija u jednoj godini i može biti u vezi sa nekim hroničnim oboljenjima poput šećerne bolesti ili nekim infekcijama, te je potrebno javiti se lekaru radi daljih ispitivanja.

Promene na grliću

Šta mogu biti promene na grlću? Da li su opasne? Šta se radi kad se nadju?

Ciste na jajniku

Kako izgledaju ciste na jajniku? Da li se operišu? Koje vrste postoje?

Kondilomi

Šta su kondilomi i šta ih uzrokuje? Kako se prenose?

Genitalni herpes

Koliko je opasan genitalni herpes? Kako se prenosi? Kako se leči i koliko dugo?