Kako rano prepoznati urinaru infekciju?

Urinarne infekcije predstavljaju veoma često patološko stanje koje podrazumeva ulazak bakterija u mokraćne kanale kao i odgovor mokraćnih kanala na prisustvo bakterija, koji pacijenti osećaju kao odgovarajuće simptome. Ukoliko se bakterije nasele u mokraćne kanale a ne dođe do odgovora na njihovo prisustvo, smatramo da nije u pitanju infekcija, već stanje koje se zove asimptomatska bakteriurija. Kod muškaraca urinarne infekcije se veoma retko javljaju kao bolest za sebe, obično je pored mokraćnih kanala infekcijom zahvaćena i prosatata, te se lečenje mora usmeriti u ovom pravcu. Kod pacijentkinja najčešće su u pitanju infekcije mokraćne bešike koje su u velikom broju slučajeva samoograničavajuće, ali kod nekih zahtevaju aktivno lečenje.

Simptomi su dosta specifični i podrazumevaju tegobe vezane za mokrenje u vidu peckanja, bolova, učestalog mokrenja i iritacije. To su ujedno i simptomi koji bi trebali da Vas alarmiraju da imate problem sa urinarnom infekcijom. Kako su ovo infekcije koje se često ponovo javljaju kod istih pacijenata, pojedini pacijenti veoma rano znaju da je u pitanju urinarna infekcija na osnovu ovih simptoma. Rano prepoznavanje urinarne infekcije je značajno jer se na samom početku infekcije znatno lakše leče i izazivaju manje tegoba.

Kondilomi

Šta su kondilomi? Šta ih uzrokuje i kako se prenose? Kako se uklanjaju?

Urinarne infekcije

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?