Kako se radi samopregled testisa?

Promene na testisima su veoma lako dostupne zbog samog položaja testisa, te se stoga praktikuju samopregledi testisa koji imaju za cilj da otkriju određena patološka stanja. Prilikom samopregleda testisa pokušavamo da ustanovimo postojanje neravnina i čvorića koji mogu ukazivati na postojanje tumora. Dakle, osnovni razlog za samopregled testisa su tumori testisa. Ove promene se javaljaju najčešće u mlađem životnom dobu, do 40. godine života. Zahtevaju ranu dijagnostiku i lečenje jer prognoza i stepen izlečenja zavise direktno od stadijuma u kojem je bolest dijagnostikovana. Pored ovoga predstavljaju prototip tumora koji se dobro leči, naravno ukoliko se dijagnostikuje u pravom trenutku.

Prilikom palapcije tj. samopregleda testisa površina testisa je glatka, bez neravnina i čvorića, meke, elastične konzistencije, bez bolnih delova. U zadnjem delu testisa nalazi se struktura koja se zove epididimis, te se ona takođe može uočiti prilikom samopregleda. Najčešće se samopregled testisa obavlja tokom tuširanja, kada je koža skrotuma opuštena. Pregled treba obaviti jednom u tri meseca. Ukoliko uočite promene na strukturama koje se nalaze u skrotumu, neophodno je da se javite svom urologu radi dalje dijagnostike.

Kondilomi

Šta su kondilomi? Šta ih uzrokuje i kako se prenose? Kako se uklanjaju?

Urinarne infekcije

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?