Karcinom štitaste žlezde

Šta je karcinom štitaste žlezde?

Karcinom štitaste žlezde javlja se u vidu promena u njenim ćelijama. U većini slučajeva je izlečiv.

Koji su simptomi karcinoma štitaste žlezde?

Rak štitastnače u ranoj fazi bolesti obično ne izaziva nikakve simptome. Kada uznapreduje, može uzrokovati kvržice koje se mogu osetiti kroz kožu na vratu, promenu glasa i promuklost, otežano gutanje, bolove u vratu i grlu, natečene limfne čvorove.

Koje su analize neophodne da bi se uspostavila dijagnoza?

Nakon što endokrinolog posumnja da postoje promene, mora se uraditi kompletan panel hormona T3, T4 i TSH da bi se promena razlikovala od nodusa. Radi se i ultrazvuk, kao i scintigrafija sa radioaktivno obeleženim jodom, a definitivna analiza postavlja se nakon punkcije, na osnovu histopatološkog nalaza uzorka dobijenog nakon biopsije.

Šta je rešenje?

Lečenje obuhvata radikalno odstranjivanje žlezde, uz doživotnu primenu hormona.

ZAKAŽI PREGLED

Čvor štitaste žlezde

Šta je čvor štitne žlezde i kako nastaje? Koje vrste postoje? Koji su siptomi? Kako se ispituje čvor?

Hašimoto tiroiditis

Koji su simptomi tiroiditisa? Kada se i kod koga najčešće javlja? Šta je potrebno da se postavi dijagnoza?

Ultrazvuk abdomena

Strukturu kojih organa gledamo ultrazvukom abdomena? Koje su indikacije za pregled?

Ultrazvuk dojki

Kada se radi pregled dojki? Koje su indikacije za ultrazvučni pregled?