Krv u urinu – hematurija

Šta je hematurija – krv u urinu?

Hematurija predstavlja pojavu krvi u urinu – bilo da se radi o većoj količini – makrohematurija, ili maloj, koja se vidi samo pod mikroskopom – mikrohematurija. Simptomi predstavljaju promenu boje urina, mokrenje uglavnom ne predstavlja problem, ali nekada može biti bolno. Urin nekada može biti prebojen crveno nakon obroka u kome je bila cvekla ili neko crveno bobičasto voće, ali se ta prebojenost izgubi već posle nekoliko dana.

Koji su uzroci?

Uzroci obuhvataju (1) urinarne infekcije, kada je uglavnom praćeno drugim simptomima, poput pečenja i bola pri mokrenju, uz promenu mirisa urina, (2) bubrežnu infekciju /pijelonefritis kod koje simptomi mogu biti slični urinarnim infekcijama, uz mogućnost pojeva temperature i bola u predelu donjeg dela ledja, (3) kamen u bubregu ili u bešici, što može biti praćeno bolom ukoliko se pomeraju, (4) uvećana prostata koja može da pritiska uretru i da umanji protok urina, što kao posledicu ima otežano mokrenje i stalni nagon za mokrenjem, sa ili bez vidljivog krvarenja u urinu, (5) zapaljenje prostate, koje ima slične simptome kao uvećana prostate, (6) oboljenje bubrega (glomerulonephritis), koje predstavllja zapaljenje tkiva bubrega, sa ili bez dodatnog medicinskog problema, poput šećerne bolesti, infekcije bakterijama ili zapaljenja krvnih sudova, (7) karcinom bubrega, bešike ili prostate, (8) povreda bubrega, (9) neki lekovi – antikoagulansi, penicillin, ciklofosfamid, kao i drugi, redji uzroci.

Koja ispitivanja su neophodna za postavljanje dijagnoze?

Inicijalna ispitivanja obuhvataju ultrazvučni pregled bubrega, laboratorijske analize krvne slike, sedimenta urina, urinokulture, analize funkcije bubrega, te dalje analize nakon konsultacije izabranog lekara, nefrologa i urologa.

Kondilomi

Šta su kondilomi? Šta ih uzrokuje i kako se prenose? Kako se uklanjaju?

Urinarne infekcije

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?