Lihen sklerozus

Šta je lihen sklerozus?

Lihen sklerozus je stanje kod koga se na koži pojavljuju delovi koji su svetliji, izmenjene teksture, a koža na tim delovima deluje tanje i drugačije. Obično se javlja oko genitalija i oko anusa, ali se može javiti i na drugim delovima tela. Može se javiti u različitim starosnim dobima, ali se najčešće javlja kod žena, posle menopauze. Uzrok nije poznat, moguće je da ima imunološku ili hormonalnu pozadinu. Lihen nije zarazan.

Kako se postavlja dijagnoza?

Dijagnoza se postavlja uzimanjem anamneze, kliničkim pregledom dermatologa ili ginekologa i evetualnom biopsijom regije i sledstvenim patohistološkim pregledom uzorka.

Koji su simptomi?

Blagi oblici ne moraju da imaju simptome, te se otkrivaju slučajno, na redovnom pregledu. Teži oblici mogu da se manifestuju crvenilom, svrabom, bolom, belim promenma na koži, koje mogu biti naborane. Na promenama se mogu pojaviti plikovi i mogu pucati.

Kakva terapija se preporučuje?

Terapija može biti lokalna, različitim kremama, u cilju smanjenja tegoba i smanjenja rizika da dodje do napredovanja promena, pucanja kože i sekundarne infekcije. Moguće je da se stanje vraća, te su potrebne redovne kontrole. Zahvaćeni deo moguće je tretirati i kombinacijom različitih laserskih tretmana – neodimijskim i erbijumsim laserom.

Mladeži

Šta je mladež? Kako prepoznati izmenjeni izgled mladeža? Koja je prevencija malignih tumora kože?

Akne

Kako nastaju akne? Da li se mogu lečiti? Koliko traje lečenje?

Kožne bradavice

Koje vrste virusnih bradavica postoje? Kako izgledaju? Kako se uklanjanju?