Povećana funkcija štitaste žlezde – Hipertiroidizam

Šta je povećanje funkcije štitaste žlezde – hipertireoidizam?

Povećanje funkcije štitaste žlezde – hipertireoidizam, rezultat je stvaranja previše tiroidnih hormona u štitinjači (link Štitna žlezda), što dovodi do ubrzavanja metabolizma. Najčešći uzrok hipertiroidizma je tzv. Grejvsova bolest, koja se najčešće javlja kod žena između 20 i 40 godina i čiji je kasni znak naglašenost očnih jabučica. Ovaj poremećaj može da nastane i u slučajevima kada se uzima previše hormona u terapiji hipotireoidizma, kao i ako postoje „topli čvorovi“ štitaste žlezde, koji proizvode dodatne količine hormona.

Koji su simptomi hipertireoidizma?

Simptomi povećane funkcije štitaste žlezde su umor, gubitak telesne mase, nervoza, ubrzan rad srca, pojačano znojenje, osećaj toplote, izmene menstrualnog ciklusa, dijareja, drhtanje.

Koje analize su neophodne da bi se postavila dijagnoza?

U cilju postavljanja dijagnoze endokrinologu je potrebno dostaviti nivoe određenih hormona, u nekim slučajevima i nalaz ultrazvučnog pregleda štitaste žlezde.

Šta je rešenje?

Terapija se sastoji u uzimanju lekova koji smanjuju nivo hormona štitaste žlezde, ponekad uz lekove koji smanjuju ubrzan rad srca. Ukoliko ova terapija ne dovodi do željenog rezultata, nekad se odstranjuju delovi ili cela štitasta žlezda. Regularni skrining rada štitaste žlezde savetuje se svakih pet godina, a kod žena koje imaju povećan rizik i češće.

ZAKAŽI PREGLED

Čvor štitaste žlezde

Šta je čvor štitne žlezde i kako nastaje? Koje vrste postoje? Koji su siptomi? Kako se ispituje čvor?

Hašimoto tiroiditis

Koji su simptomi tiroiditisa? Kada se i kod koga najčešće javlja? Šta je potrebno da se postavi dijagnoza?

Ultrazvuk abdomena

Strukturu kojih organa gledamo ultrazvukom abdomena? Koje su indikacije za pregled?

Ultrazvuk dojki

Kada se radi pregled dojki? Koje su indikacije za ultrazvučni pregled?