Povećana funkcija štitne žlezde

Povećanje funkcije štitne žlezde – hipertireoidizam, rezultat je stvaranja previše tiroidnih hormona u štitinjači, što dovodi do ubrzavanja metabolizma. Najčešći uzrok hipertiroidizma je tzv. „Grejvsova bolest“, koja se najčešće javlja kod žena između 20 i 40 godina i čiji je kasni znak naglašensot očnih jabučica. Ovaj poremećaj može da nastane i u slučajevima kada se uzima previše hormona u terapiji hipotireoidizma, kao i ako postoje „topli čvorovi“ štitne žlezde, koji proizvode dodatne količine hormona.

Simptomi povećane funkcije štitne žlezde su umor, gubitak telesne mase, nervoza, ubrzan rad srca, povećano znojenje, osećaj toplote, izmene menstrualnog ciklusa, dijareja, drhtanje.

U cilju postavljanja dijagnoze endokrinologu je potrebn dostaviti nivoe određenih hormona, u nekim slučajevima i nalaz ultrazvučnog pregleda štitne žlezde.

Terapija se sastoji u uzimanju lekova koji smanjuju nivo hormona štitne žlezde, ponekad uz lekove koji smanjuju ubrzan rad srca. Ukoliko ova terapija ne dovodi do željenog rezultata, nekad se odstranjuju delovi ili cela štitna žlezda.

Regularni skrining rada štitne savetuje se svakih pet godina, a kod žena koje imaju povećaj rizik i češće.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: