Seksualno prenosive bolesti

Šta su seksualno prenosive bolesti?

Seksualno prenosive bolesti su skup različitih oboljenja kojima je zajednički put zaražavanja – putem intimnih odnosa, krvlju, spermom, vaginalnim sekretom ili drugim telesnim tečnostima. Ove infekcije mogu da se prenesu i vertikalnim putem, sa majke na dete ( gonoreja, sifilis, HIV), tokom trudnoće ili porodjaja, preko transfuzije ili preko igala.

Uzročnici seksualno prenosivih bolesti mogu biti bakterije – uzročnici gonoreje, sifilisa i hlamidijalne infekcije, paraziti – trihomonijaza i virusi – genitalni herpes, HIV, HPV.

Faktori rizika za dobijanje seksualno prenosivih bolesti su nezaštićeni intimni odnosi, menjanje patnera, prethodno seksualno prenosivo oboljenje, intravensko korišćenje droga

Koji su simptomi?

Seksualno prenosive bolesti ne moraju uvek da budu sa simptomima – dešava se da je neko zaražen a da to ne zna, te da se zaraza širi dok ne dodje do komplikacija ili se ne dijagnostikuje kod partnera
Simptomi mogu da budu otežano i bolno mokrenje, izmenjen vaginalni sekret neprijatnog mirisa, vaginalno krvarenje, bolni odnosi, uvećani limfni čvorovi u ingvinalnoj regiji, bol u donjem delu trbuha, temperature, osip po trupu, šakama i stopalima.

Koje su moguće komplikacije?

Moguće komplikacije obuhvataju bol u karlici, komplikacije trudnoće, infekcije očiju, artritis, pevičnu inflamatornu bolest, sterilitet i povećanje rizika od nekih karcinoma, poput karcinoma grlića i rektuma.

Trudnoća i proširene vene

Zašto je važno obratiti pažnju na proširene vene u trudnoći? Kako prevenirati njihovu pojavu? Kako odabrati prave medicinske kompresivne čarape?

Bolovi u leđima u trudnoći

Zašto je bol u donjem delu leđa čest u trudnoći? Da li je bol koji se širi ka nozi opasan? Sme li masaža?