Vanmaterična trudnoća

Šta je vanmaterična trudnoća?

Vanmaterična trudnoća nastaje kada oplodjena jajna ćelija ne dodje do unutrašnjosti materice nego se zaustavi van nje – u trbušnoj duplji, na jajniku, u grliću ili, najčešće, u jajovodu. Trudnoća koja se ne nalazi u materici ne može da normalno raste, a kako trudnoća odmiče sve više postoji rizik od komplikacija. Faktori rizika za razvoj vanmaterične trudnoće su prethodna vanmaterična trudnoća, postojanje seksualno prenosivih bolesti, vantelesna oplodnja, operativni zahvati na jajovodima, pušenje.

Koji su simptomi?

Kod rane vanmaterične trudnoće simptomi su isti kao kod normalne trudnoće – izostanak menstruacije, osetljive grudi, mučnina, pozitivan test na trudnoću, porast beta HCG u krvi.

Kako trudnoća odmiče, moguće je da se javi oskudno krvarenje, sveže ili tamno, bol u donjem delu abdomena, a ako dodje do prskanja organa u kome se nalazi trudnoća, dolazi do obilnog krvarenja u trbušnu duplju i simptoma krvarenja – malaksalosti, vrtoglavice , bledila i gubitka svesti.
U cilju postavljanja dijagnoze radi se ultrazvučni preled i ustanovi gde se nalazi trudnoća.

Koja je terapija?

Terapija može biti konzervativna, davanjem metrotreksata, ako je trudnoća mala, ili hirurška – uklanjanje vanmaterične trudnoće.

Promene na grliću

Šta mogu biti promene na grlću? Da li su opasne? Šta se radi kad se nadju?

Ciste na jajniku

Kako izgledaju ciste na jajniku? Da li se operišu? Koje vrste postoje?

Kondilomi

Šta su kondilomi i šta ih uzrokuje? Kako se prenose?

Genitalni herpes

Koliko je opasan genitalni herpes? Kako se prenosi? Kako se leči i koliko dugo?